Jídla v Harry Potterovi
- Nicejský salát
- Čarodějný toast s dračími játry
- Polévka cloumovák
- Lembas
- Hořící vánoční pudink
- Čarovný rychlokoláč
- Tlustočerv libový
- Máslový ležák
- Dávivé dortíčky
Lektvary, které byly ve firmu a knížce Harry Potter
Do kotlíku nalijeme 6 l vody a počkáme, než se voda začne vařit, pak přidáme 2 unce rozdrcených pulců, počkáme 5-6 minut, než voda zčerná. Přidáme půl unce žabích oček a zamícháme třikrát doprava a jednou do leva. Přidáme jeden chlup z jednorožce a počkáme dva týdny (lektvar musí být stále na ohni). Pak přidáme další chlup. Příští týden přidáme prášek z měsíčního kamene, od té doby musíme lektvar míchat 7x proti směru hodinových ručiček každých 12 hodin. Týden na to přidáme další chlup (v míchání stále pokračujeme).
Pro lepší účinek můžeme kdykoliv během tohoto týdne přidat roh jednorožce. Následující týden přidáme 6 kapek dračí krve. Lektvar budeme míchat po směru hodinových ručiček, dokud lektvar nenabude stříbrné barvy. Nalijeme lektvar do hrníčku a přidáme trochu vlastní krve.
Účinek je okamžitý, ale trvá max. dvě hodiny s rohem jednorožce i tři.
Lektvar se dá uchovat po dobu 6 měsíců, pak ztrácí účinek. POZOR lektvar je velice výbušný při špatném postupu. Nebudete-li míchat každých 12 hodin může se stát, že vám bude vidět třeba noha. Osoba která tento lektvar používá a vyrábí, musí být proškolena a nahlášena na Ministerstvu kouzel

Lektvar zrychlení
Roh Jednorožce, roh Lidožravého Dvourožce, dračí kůže, krunýř Třaskavého Skvorejše, gepardův drápNávod:
Položíme na dno kotle kus dračí kůže a pak na ni nasypeme PŘESNĚ v tomto pořadí nadrcený roh Dvourožce, Jednorožce a krunýř Skvorejše. Po hodinovém vaření přidáme rozemletý dráp geparda.
Po vypití zrychlí pohyby člověka (pouze člověka, žádné jiné bytosti) na pěti až desetinásobek.
Prohodíme-li nějaké přísady může dojí k vedlejším účinkům
Lektvar zpomalení
Roh Jednorožce, krunýř Třaskavého Skvorejše, dračí kůže, roh Lidožravého Dvourožce
Na dno kotle položíme kus dračí kůže, zalijeme vařící vodou a přidáme nastrouhaný krunýř Skvorejše, drcený roh Jednorožce a Lidožravého Dvourožce. Necháme vychladnout, znovu zavaříme a použijeme na lektvar kouzlo Impedimentus. Pak slijeme do lahvičky s maximálním objemem jednoho litru.
Při rozbití lahvičky a vylití lektvaru na jakoukoliv bytost nastane efekt zpomalení jako u kouzla Impedimentus. Tento efekt působí po jednu hodinu.
Lektvar se musí spotřebovat nejpozději do 2 měsíců po výrobě.
Dračí dech
Dračí srdce (díky zákonu z roku 1902 je jak během života, tak i po smrti, zakázáno drakovi odebrat srdce, což zmenšuje výskyt tohoto lektvaru), čistý vodík, sliz z tlustočerva, dva listy kopřivy a mořskou vodu.
Blánu z dračího srdce namočíme do slizu z tlustočerva. Listy z kopřivy vložíme do namočené blány a rozřežeme na malé kousíčky. Vhodíme do kotle, kde je sloučenina vodíku a 25ml mořské vody. Mícháme, dokud z toho není čistá kapalina, a poté nalijeme do lahvičky, která je vyrobena z látky s vysokou teplotou tavení.
Nalijeme ho do jídla nebo pití a osobě, na kterou je použit, po chvíli vyšlehnou z krku plameny.
Velmi nebezpečný lektvar, který je ministerstvem kouzel zakázán používat proti mudlům a kouzelníkům, domácím zvířatům a chráněným zvířatům. Po jeho vypití vám z pusy začnou šlehat tmavě oranžové plameny a vznikají velké popáleniny v dutině ústní až směrem k žaludku.
Doušek živé smrti
Do jedenáct dní odstátého výluhu z pelyňku přidáme rozdrcený kořen Asfodelu.
Nalijeme ho do jídla, nebo pití a osoba na kterou je použit usne.
Dbáme přísných bezpečnostních opatření, neboť se jedná o velice silný uspávací prostředek a
Mnoholičný lektvar
Výluh z dračí kůže, výluh z Mandragory, roh Jednorožce, kůže z Hřímala, tři chlupy Dlaždičouna a cokoliv z těla osoby, ve kterou se chceme proměnit.
Výroba tohoto lektvaru je velmi náročná a pouštět by se do ní měl jen pokročilý kouzelník, jinak vše dopadne katastrofálně! Do kotlíku (nejmenší velikosti) vložíme tři chlupy Dlaždičouna a roh Jednorožce. Zalijeme 14 dní starým výluhem z dračí kůže. Necháme louhovat další týden a poté přidáme kůži z Hřímala o velikosti nehtu na palci. Za další týden přidáme měsíc starý výluh z Mandragory a vše uvedeme do varu. Nakonec přidáme něco z těla (vlas, nehet) osoby, ve kterou se chceme proměnit. Pozor! Nesmí být použito nic z těla zvířete.
Do minuty od vypití získáme podobu požadované osoby, ve kterou se chceme proměnit. POZOR!!!!! váš hlas se nezmění!!!Efekt trvá hodinu.

Veritasérum
Plášť Mozkomora, soví pera, hadí oči, listy Paměťovky Jasnozřivé, kopyto Kentaura.
Nejdříve vyvaříme plášť Mozkomora. Do studeného vývaru nasypeme šest sovích per, dvě hadí oči a nastrouhané kopyto Kentaura. Zahřejeme na teplotu varu a mícháme dvacet minut. Necháme zchladit a třicet dnů louhujeme lístky Paměťovky. Potom opět zavaříme a vaříme, dokud lektvar nezíská svou typickou čirou barvu. Sléváme do malých flakónků.
Nejsilnější lektvar pravdy. Jeho použití je přísně kontrolováno ministerstvem kouzel. Používá se při výsleších. Je mocnější než kletba Imperius. Osoba, na kterou je Veritaserum použito, nedokáže vzdorovat a zodpoví všechny otázky po pravdě.

Zvířata v Harry Potterovi














- Existuje 10 základních plemen draků:
- čínský ohniváč
- hebridský černý
- maďarský trnoocasý
- norský ostrohřbetý
- novozélandský opálooký
- obyčejný velšský zelený
- peruánský zmijozubý
- rumunský dlouhorohý
- švédský krátkonosý
- ukrajinský železnobřichý
Famfrpál druhy koštat
Řada nimbus – Nimbus racing broom company:
Nimbus 1000
Nimbus 1500
Nimbus 2000
Nimbus 2001
Řada zameták – Cleansweep broom company:
Zameták 1
Zameták 2
Zameták 3
Zameták 4
Zameták 5
Zameták 6
Zameták 7
Řada kometa – Comet trading company:
Kometa jedna čtyřicet
Kometa jedna osmdesát
Kometa dva šedesát
Další košťata:
Kulový Blesk (Firebolt)
Meteor (Shooting Star)
Stříbrný Šíp (Silver Arrow)
Masařka (Bluebottle)
Duběnka 79 (Oakshaft 79)
Měsíční Paprsek (Moontrimmer)
Žíznivá Čára (Swiftstick)
Proutěnka 90 (Twigger 90)
Famfrpál

Famfrpál pravidla
Famfrpál vznikl na počátku 11. století na místě Queerditch Marsh. Na mapách po něm však budete pátrat marně, a to proto, že mocní čarodějové ho udělali nezaznamenatelným. To znamená, že jej nelze zaznament do žádné mapy. Zpočátku byl famrpál jen jakási zuřivá honička na létajících košťatech, ale postupně se do hry přidávaly míče, až se zrodil ten famfrpál, jaký hrajeme dnes. Začínalo se s jedním herním míčem zvaným Camrál. Je všeobecně známé, že ten slouží ke střílení gólů. Když to lidi začalo tak trochu nudit, přidali si pár Potlouků. A jako perličku nakonec někdo přinesl Zlatonku a doplnil tak dnešní čtveřici balónů.
V roce 1473 se konalo první mistrovství světa v této kolektivní hře. Od té doby se mistrovství světa koná každé čtyři roky. Mimoevropské týmy se mistrovství začaly účastnit od sedmnáctého století. V roce 1652 se také uskutečnilo první mistrovství Evropy, které se zase od té doby koná každé tři roky.
Famfrpál je oblíbený skoro na celém světě. Na východě si příliš příznivců nezískal, protože tam jsou spíše více v modě létající koberce. Ve Spojených státech se sice hraje famfrpál, který zde má však konkurenci v podobném sportu, a tak se na mezinárodních soutěžích Američanům moc nedaří. Zato špičkovými reprezentanty se pyšní Bulharsko, v poslední době také Irsko a kupodivu i podceňované Peru.
Celý tým Famfrpálu se skládá ze sedmi hráčů: 1×brankář, 1×chytač, 2×odražeč 3×střelec
Post brankáře nepochybně existuje již od 13.století, jeho úloha se však od té doby změnila. Brankář by měl být první u brankových košů, protože jeho úloha je zabránit, aby se Camrál dostal do některého z nich. Je ovšem povoleno, aby brankář z brankového pásma vylétl, chce-li protivníkovy střelce zastrašit nebo v zárodku zmařit jejich pokus o útok. Dříve však nebylo vyloučeno, že dostatečně rychlý brankář dokáže vstřelit gól a pak se včas vrátit k vlastním košům a zabránit soupeři, aby vyrovnal.
Chytači, coby nejlehčí, nemenší a nerychlejší letci potřebují dobrý zrak a zároveň schopnost za letu se jednou či dokonce oběma rukama pustit koštěte. Vzhledem ke své obrovské důležitosti pro výsledek zápasu – chytne li chytač Zlatonku, získává družstvo 150 bodů – , stávají se nejčastějším terčem všech faulů ze strany soupeře. Právě tito hráči většinou utrží ta nejvážnější zranění. „Zneškodněte chytače!“ – tak zní první zásada v Odrážečově bibli od Brutuse Scrimgeoura.
Post odrážeče existuje od té doby, kdy byly do hry zavedeny Potlouky. Základním úkolem odrážečů je chránit členy vlastního mužstva před Potlouky, což činí pomocí holí (dříve kyjů). Odrážeči nikdy nestřílejí góly a nikde není ani zmínka o tom, že by mohli nějak manipulovat s Camrálem. Musí být vybaveni značnou fyzickou silou, aby si poradili s odvracením Potlouků, proto jsou také častěji Odrážeči, ne „Odrážečky“.
Střelec je ve famfrpálu nejstarším hráčským postem, protože celá hra byla kdysi založena pouze na střílení branek. Střelci si navzájem přihrávají Camrálem a získávají deset bodů pokaždé, když se jim podaří prohodit ho jednou z branek. K jediné podstatné změně ve hře střelců došlo roku 1884, tj. rok poté, kdy byly brankové koše nahrazeny obručemi. Tehdy bylo zavedeno nové pravidlo, které stanovilo, že do brankoviště smí vletět pouze střelec nesoucí Camrál. Pokud do brankoviště vletělo víc střelců najedou, gól nebyl uznán. Cílem tohoto pravidla bylo eliminovat takzvané „napadání brankáře“, tedy manévr, při němž do brankoviště pronikli dva střelci a odtlačili brankáře stranou takže třetí střelec měl volnou cestu k brankové obruči
Zlatonka
- Zlatonka se anglicky řekne Golden snitch.
- Je velká asi jo vlašský ořech.
- Je velmi rychlá.
- Jak řekl Oliver Wood v prvním díle Harrymu : Jen počkej. Je velmi rychlá a ve vzduchu prakticky neviditelná.
- Při letu vydává tichý pisklavý zvuk.
- Její cena je 150 bodů.
- Zlatonky se , však nesmí dotknout nikdo jiný než chytač !
- Zlatonka je očarovaná kouzlem díky , kterému dokáže identifikovat prvního člověka, který se jí dotkne.
- Proto i výrobce musí používat rukavice.
- Zlatonka samostatně uvažuje , což seprojeví tak , že na sebe láká chytače a snaží se uletět.
- Ale pozor zlatonka nemá svůj vlastní mozek !!
- Její chování je způsobeno kouzly použitými při výrobě.
- Dříve se místo zlatonky používal malý ptáček zvaný Zlatonoska.
- Jeho velikost byla asi stejně velká jako zlatončina.
- Při zápasech však byla často rozmačkána , proto byla nahrazena zlatonkou.

Camrál má průměr dvanácti palců, je bezešvý a má zářivě červenou barvu. Některé starší Camrály měly švy a úchytku, nebo díry na prsty. Červenou barvu dostal poprvé v zimě roku 1711 po utkání, které proběhlo za vytrvalého deště, takže pokaždé, když ho někdo upustil na zem byl nerozeznatelný od rozbahněného terénu. Střelce také čím dál tím víc rozčilovalo, že musí pro Camrál stále létat na zem a tak ho jistá čarodějnice očarovala, že vždy, když ho někdo upustí, tak se snáší k zemi pomalinku, asi jako by klesal ke dnu ve vodě.
Zlatonka má velikost vlašského ořechu, stejně jako měla její předchůdkyně zlatonoska. Je zlatá se stříbrnými křidélky, očarovaná tak, aby byla co možná nejdéle nepolapitelná. Zaltonoska je dnes chráněným ptačím druhem a díky své křehkosti byla velmi často při chycení rozdrcena. Traduje se, že roku 1884 na vřesovišti Bodmin Moor Zlatonka unikala chycení celých šest měsíců, oba týmy znechucené ubohým výkonem svých chytačů, poté nedohraný zápas raději ukončili.
První Potlouky ( či tehdy „Krváky“) byly létající kameny, později černé kovové koule, vypadající trochu jako dělové a nakonec Potlouky olověné. Jenže po nějaké době se zjistilo, že olovo je na výrobu Potlouků moc měkké. V dnešní době se Potlouky vesměs vyrábějí ze železa, v průměru mají deset palců a jsou jen o něco menší než Camrály. Kouzlo, jímž jsou Potlouky očarovány, je nutí pronásledovat všechny hráče bez rozdílu. Jsou – li ponechány samy sobě, zaútočí na toho hráče, který je jim nejblíže.
100 FAKTŮ SPECIÁL – Harry Potter
💪 13 ZAJÍMAVOSTÍ ze světa Harryho Pottera
Když jsem se Vás ptala, jaká další videa byste chtěli, tak mě mezi těma zprávama zaujaly zajímavosti z HP, řekla jsem si proč ne, a natočila pro Vás 13 zajímavostí, doufám, že některé ještě nevíte a bude to pro vás překvápko. Děkuji za přízeň, Vaše IceQueen Easy